30.6.16

Хипстърия в метрото


В метрото срещу мен стои младеж, хипстър левъл 126164174148 - синя риза на бели цветчета, тъмносин панталон, кафяви мокасини, интимно наднича част от чорапче, за да е ясно, че обувките не са на босо. Косата е руса и сресана прилежно нагоре. Коланът и калъфчето на телефона е в цвета на обувките. 
Стои и ме поглежда скришно. Но не достатъчно скришно. Тактувам си с музиката в слушалките. Извръщам поглед демонстративно. Доспива ми се от досадния глас на мацката в метрото. Затварям очи. Отварям ги. Младежът ме гледа втренчено. Преценил ми е роклята, обувките, часовника, обиците, маникюра и кой знае още какви детайли. Комплимент си е, внимание  от хипстър все пак. 
При прибилижаването към всяка следваща станция поглежда - дали ще направя движение. Вади пълнозърнеста бисквита и гледа победоносно. Приемам играта. Вадя банан. Изважда бутилка фреш от чантата си. Небрежно почуквам по кутията си с диня за закуска. "Случайно" си отваря инстаграма с телефон, обърнат към мен. Проверявам си купчината нотификации в туитър. Малко преди последната спирка изважда баджа си, наглася го внимателно, да се вижда! - HP. Аз оставям от ръба на чантата да се влачи само връзката на моя бадж, която е подвеждаща - TOYOTA. Приготвя си слънчевите очила,  кафяво калъфче. Слага си ги. Изваждам моите, бърша ги със спрей и кърпичка за почистване и ги слагам небрежно в косата си. Вече ме гледа съвсем открито. 
Остава зад мен. Явно очаква, че ще сме в една посока. Фръцвам се на високите обувки и бързам по ескалатора. На две крачки след мен е. Победоносно мятам коса за последно и на изхода на метрото завивам надясно, поглеждам преди да се скрия по стълбите - свалил си е очилата и гледа изненадано.
Hipster level  126164174149 - beaten.

 

No comments: