20.2.12

Български пощи - nevermore!


Може би все още сте си някъде в 1879 година...

Давам си сметка, че в този блог вече пиша само за да "нахраня" някоя компания/институция. Такъв е животът в България явно, тъжен факт е, че си загубен отвсякъде и правата ти са несъществуващи за каквото и да се захванеш.

Ако си потребител и клиент - ще бъдеш прецакан. Няма начин. Или трябва да се свиква, или да хващаме горите. Или самолетите. И нанякъде. Мисля, че след този пост ще спра да пиша тук, защото вече ми дойде до гуша.

Към същността. Този път са Български пощи ЕАД.
На 21.01.2012 решавам да пусна една международна пратка с идея да изненадам приятно човек по хубав повод. Изпращам я "приоритетна", тоест - доплащам за нещо като по-бърза доставка в рамките на 7 работни дни. Поне така ми казаха. Дадоха ми разписка с ноемр за проследяване. Който вършеше някаква работа точно 4 дни, докато пратката излезе от България. От другата страна - на сайта на чуждестранната поща - няма информация за съществуването на такава пратка.

Търпеливо чаках. 2 седмици. Човекът беше извън града си. Казвам си - сега известието за  пратката стои и го чака само да се прибере.

Още две седмици минаха, а пратката все още е в небитието.
На място в пощенския клон - цитирам - Не можем да ви дадем информация, щом е напуснала страната.
Казвам, че е минал един месец точно и питам какви са опциите да проверим какво се случва изобщо.
Имате право на рекламация. Пишете рекламация, има информация на сайта ни.
Първо опитвам с телефоните, има два номера за изходящи международни пратки. Никой не вдига цял ден.


Безполезна информация =>
за международни пратки:

02/ 949 31 30 - за изходящи пратки
02/ 949 33 76 – за входящи пратки

 На телефоните за входящи пратки вдигнаха, но ме уведомиха любезно, че не могат да помогнат.
Попълнете си форма за рекламация.

Е, попълвам. Прилагам копие от документите. После прочитам, че отговор ще получа - четете внимателно:
 
Съгласно т.51.от посочените Общи условияБългарски пощи” са длъжни в срок до 1 месец от предявяване на рекламацията за вътрешните пощенски пратки и парични преводи и 3 месеца за международните пощенски пратки да уведомят рекламанта за резултата.
С думи прости - на куково лято.

Абсолютна глупост =>
„Български пощи” ЕАД се стреми към една по-ефективна комуникация със своите крайни потребители и бизнес клиенти.


Уважаеми Български пощи, моля махнете горния текст от сайта си. Трагикомично е.

Вече съжалявам, че не платих малко повече за доказан куриер, със сигурност щях да си спестя тези неприятности, пратката щеше да е получена и да изпълни целта си - а именно - приятно да изненада получателя.

В заключение - една хубава книга с послание  е някъде в небитието, човекът никога няма да научи, че съм искала да направя нещо мило за него, а аз никога повече няма да ползвам услугите на Български Мощи Ад.
 
  П.С. Да не помислихте, че ще пропусна да попълня любимата си (вече) бланка на сайта на КЗП? :)

14 comments:

. said...

Ми... нормално. Например - една девойка праща на сестрата от щатите и нещата пристигат тук за под седмица. След това сестрата праща (през българска поща в края на декември - преди празниците разбира се) - мацката там си получи пратката онзи ден - някъде 14-15 февруари. :)

أمل said...

Ами не е нормално :(
Ако започна да свиквам с тая мизерия, да се "адаптирам" към нея... значи да си легна в тинята и това е.

. said...

Че не си ли вече там, присъедини се, нямаме бисквити, ама има нещо, което много се надяваме да е какао, щото е кафяво, ама мирише лошо, но нали сме в тинята, нямаме големи изисквания :P

Деси said...

След известно време ще ти върнат колета и ще искат да заплатиш половината разходи още веднъж, като си измислят някоя смехотворна причина. При мен пратката беше "облепена с безцветно тиксо". Изобщо не стигна на адреса, където я бях пратила - просто я бяха препратили към друг град в Кипър, където вися заветните три месеца.

Detelin Markov said...

Никога не съм имал добро мнение за тях и само в неотложен случай съм ги ползвал. И така ще си продължавам вбъдеще.

Даже наскоро останах учуден от позната, която ми каза за нейн познат работещ в компанията: Човека преценявал пратките идващи от чужбина и ако му се сторят интересни ги прибирал за себе си - напълно безнаказано разбира се... Жалко за всички жестове като твоя.

أمل said...

Хич не ме обнадеждавате :)
Явно ще трябва да преглътна факта, че от добрите ми намерения няма да се получи нищо освен повод за разочарование. Онова гадно чувство, когато просто си искал да направиш нещо хубаво, но напук на усилията ти всичко е пропаднало по независещи от теб самия причини... Изпитвам гняв.

Деси, ти не подаде ли някаква жалба? Това е безобразие.

Buksy said...

Добре дошла в клуба :)
В началото на декември пратих на сестра ми картичка (въздушна поща), която трябваше да е при нея някъде преди коледа... по мои изчисления. София - Рим. На 20-ти януари сестра ми се похвали с много хубавата картичка, а коментара и беше - "Комбинацията между български и италиански пощи винаги е нещо неочаквано!"
Така, че не се ядосвай. Полза няма :)

أمل said...

Хахаах като ги знам и италианците... пак бързо е стигнала :)

Мъх said...

Съвсем наскоро и аз ги храних ли храних. След 30 дневно лутане на пратка за София, тя се завърна у дома без да е изпълнила мисията си.Куриерът от втория опит се справи за ден на не много по различна цена. Само, че изненадата за Коледа се беше провалила. Но не се ядосвай, винаги имаме втори шанс да зарадваме близките си;)

أمل said...

Аз все още се надявам, че ще я доставят и няма да ми я върнат (ако изобщо...):)

nobody said...

Напоследък много, ама много съжалявам, че не хванах самолета преди време... защото и на мен адски ми писна. Ние наистина сме трагикомично общество.

chnk said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

"Мисля, че след този пост ще спра да пиша тук"
Ааа, моля те, без такива. Просто направи отделна категория: "Хранилка" :-).

И аз също прекалено често попържам в блога си разни жалки фирми, но все пак е полезно е да се споделя отрицателния опит, за да могат другите да не се "нахендрят" по същия начин.
Да не говорим, че поне малко олеква ;-)

أمل said...

Определено олеква, Огняне, още повече ми олекна и като пратката се получи най-накрая!!! :)))))))