7.3.12

А ти с колко линии се возиш?


Поредното малоумие от страна на Столична община. Няма такава наглост!
Ето тук можете да се информирате за намеренията на нашите мили управляващи от ГЕРБ да премахнат картите за 1 или 2 линии на градския транспорт в София, защото "твърде малко хора ползвали този тип карти". Това изобщо не е вярно и не знам с кои очи от Общината твърдят, че са правили проучване, което показва подобни резултати. Или пък че на софиянци ще им излезе по-евтино да плащат 50 вместо 23 лева. промяната обаче щяла да доведе до спестяване на разходи за СКГТ и за - забележете - самите граждани на столицата (?!). Нямам думи. Ще се приближим до Европейския ценови стандарт, ама с нашенските кирливи заплати.

С промените не се вдигат цените на картите, категорични са от Общината. Поскъпването обаче ще е факт, защото с отпадането на възможността да си закупим месечна карта за една линия, която струва 23 лв., или за 2 линии на цена 40 лв., единствената алтернатива е карта за цялата градска мрежа, която струва 50лв. Промените били изгодни и за общината, и за пътниците, твърдят вносителите на проекта.
Аз пътувам само с ЕДНА линия от години. И определено не смятам, че ще ми е по-изгодно да плащам 50 лева за всички линии, които НЯМА да ползвам. Не виждам кой освен общината ще спечели  от този цирк. Много хора са организирали живота си така, че живеят и работят на място, до което достигат с един автобус, тролейбус, трамвай или метро. Вместо да се улесни придвижването на големия поток в столицата, ще принудят хората да си тръгнат с колите, защото при алтернатива да дам 50 лева за услуга, която НЯМА да ползвам, по-добре да давам 150 и да се превозвам в собствен автомобил. Поне няма да е толкова тясно, миризливо и мизерно.


Друг резултат от безумната идея на общинарите ще бъде това, че гратисчиите ще станат повече, и то не съм 100, а 300% сигурна. Аз самата винаги съм била стриктна, дупча билет дори за 1 спирка, но при този гнусен рекет с удоволствие бих се возила гратис!


Радослав Тошев - председател на Транспортна комисия: - Но сега е по-добре от преди. Първо намаляваме от 60 на 30 превозните документи, и второ - на практика се намаляват цените на картите. Това е!

Г-н Радослва Тошев явно е учил някакъв особен вид възвисша математика, защото аз с моите познания не мога да достигна до такъв отговор. Всеки може да сметне, че 50 е два пъти повече от 23 лв, колкото е цената на карта за една линия в момента. А ако всеки ден си купувам по две билетчета = 21 дни х 2 лв = 42 лв месечно, което също е почти два пъти повече от 23 лева!
Г-нът председател на Транспортна комисия твърди още, че така услугата ще бъде много по-удобна. Не смешно, а тъжно.

Поредният рекет от страна на Столична община. Предложението предстои да бъде внесено за гласуване на 8 март.
Бъде ли прието, за мен вече няма да има грам съмнение, че единственият изход от тази помийна яма се нарича Терминал 2.


6 comments:

Lil said...

Разбира се, че ще ги спрат: има някоя брънка, която не им е изгодна.На кого ли му пука ние с какво и как се предвижваме.
Откак съм в Англия се чупих от ходене пеша, но виж в София не слизах от трамваите.Живеех в центъра , но пак се возих, щото нали иначе не се диша като пешеходец.И сменях...Купувах си месечна карта за всички линии, щото през Ботев знаеш минават всички трамваи.Не зная кое колко струва сега, но преди година картата беше 23 лв, после май стана повечко.Но пак казвам, на кого му дреме?!

أمل said...

Ооо, ако има опция да ходя пеша на работа, не бих се и замислила да се кача на транспорт!
Но знаеш как е в София - трудно за пешеходци и велосипедисти.

Божан Божков said...

>"защото при алтернатива да дам 50 лева за услуга, която НЯМА да ползвам, по-добре да давам 150 и да се превозвам в собствен автомобил."

Всъщност много по-малко. Ако живееш далече от работа и се налага да сменяш превозни средства, със собствена кола даже излиза по-евтино. Виж, както си ти с един транспорт с него излиза малко по-евтино.

أمل said...

Е, имам предвид, че с колата има много повече разходи, не е само гориво, ами и застраховки, поддръжка, данъци, които плащаш пак на гадната община :/
А получаваш в замяна просто разбити пътища.

Ancho said...

инж. Донев в детайли обяснява как става формирането на цените в БГ. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=2U3WDL16Ykc

YMY said...

Мда, и аз съм с ЕДНА линия, която е метрото... И сега какво?! Аман от наглеци и крадци вече!