5.1.10

Тема за размисъл

Последният брой на Капитал прави една разходка из поп културата на 2009. Установих, че най-гледаните филми са впечатлили и мен (Ice age 3, UP).
Най-слушаното по радиото - и то добре.
Това, което ме потресе обаче са резултатите от Замунда, според които най-дърпаната музика е Payner Folk, Hits, Ballads, Hit Mix и прочие Payner shits. После не се учудвайте, че в нета е пълно с кретени ( и то да бяха само там!). Те си купуват компютър, за да свалят хитове и Преслава...
Шок и ужас.

Какво чете българинът, докато слуша Преславка? Телеграф, Уикенд или Трета възраст, как какво. Представи си сега леля Пенка, която седи по пеньоар с ролки на главата, прелиства с намастилени пръсти Уикенд, тюхка или злорадства затази или онази изложила се "звезда" и нетърпеливо поглежда часовника - кога ще стане време за Перла, че да накара дъщеря си да смени Планета със съответния канал (бТВ май беше?). И това ако не беше годината на турските сериали...

Най-четените книги също ме иненадаха. Коелю на манекенките е заменен със Стефани Майер на пуберите и романите, които (уау, какво въображение), са наречени все тематично - Новолуние, Затъмнение, Зазоряване (това са продавали най-много в Пингвините). Тийнейджърите явно четат все стойностни неща. Докато слушат чалга. Интересно защо изобщо са чели тези книги, като са можели да изгледат бледните физиономии на героите на големия екран.
Пълен мрак :(
В Хеликон са продали и някоя и друга "Малкият принц" и по нещо на Букай. Има надежда. Светлината в края на тунела може и да не се окаже влак.

Последното, което ме разби - ще гледаме семеен Big Brother. Че беше малка соло излагацията в последните няколко години!

Пожелавам си в края на 2010 тази "класация" да изглежда по-различно. Сега ме разплака почти. Какво ми остава освен да си пусна "Водка с утеха" и да изгледам "Мечтите са безплатни".

4 comments:

Ondine said...

Какво каза,че ще гледаш и какво ще слушаш?В пълно неведение съм :)))
п.п.картинката относно вкуса на българите напоследък е жалка:(

أمل said...

Как може да си така назад с културата? ВъзмУтена съм :)
Иначе да, жалка е. Направо не е за коментиране. Радвам се, че нямам много познати с подобни...ценности.

bampi said...

Статистиката е печална.

أمل said...

Разплакваща е. Но може би все още има надежда да се промъкне нейде сред гигантите то Пайнер и малко класическа музика...