20.7.10

Клиент да си в тая държава, подаръци да видиш


Понеже скоро не съм казвала добра дума за моите приятели от ГлоГул, да разкажа какви невероятни оферти получих, плащайки последната си сметка :)

Отивам в МОЛЛ-а, както е модерно и се сещам, че имам сметка. Като изряден платец решавам, че трябва да я изчистя и се насочвам към големия зелен магазин с G-точката отпред. Подавайки скромната сума, чувам, че вече цели 9 (девет) месеца съм лоялен клиент (е то след всичките премеждия, щом още съм 'с вас', колко да съм нелоялна?) и ето сега те ще ми направят невероятен подарък! Мигам изненадано - подарък? За мен? О!

През това време младежът е наредил пред мен цял куп СИМ карти и с учтиво ръкомахане ми казва да си избера номер. Окопитих се да попитам какво точно получавам и отговорът беше светкавичен - подаряваме ви карта с безплатни минути към цели 5 номера!

Аха. И все пак питам - каква е цаката? Няма цака, отговаря той.
Аха. Викам - а каква е таксата? Ами, 10 лв месечно.
Ахааа. А договорчето за колко века е? Еее, за две години.
Мхм. И това ми било подарък? Интересно. Че аз и без да съм лоялен клиент мога да си взема карта срещу месечна такса и стогодишен догоовор? Почесвам се зад ухото. Казвам мерси, ама нямам нужда от този подарък точно.

Тогава започват да ми предлагат оферта за домашен телефон. Пак подарък, даже не питах колко годишен договорна любов ще ми коства. Отсякох, че аз дом нямам, та не ми трябва домашен телефон.

Младежът обаче е безотказен и задълбава: Лаптоп имате ли?
Викам - не, ще ми подарите ли един?
Ааа, лаптоп не, ама устройство за неограничено съфриране ми подаряват! Пак срещу две годишен брак с Глобул и месечна скромна сума от 25 лева. Уау. И още нищо не знаете - устройството иначе струвало 200 лева, ама като за мен е по-дар-ък! Просълзих се от умиление.

Питам саркастично - сега ли трябва да реша, на момента, или имам право на ден за размисъл? А, сега трябвало. Е, сега решавам, че не искам подаръци. Тогава изведнъж можело в рамките на няколко дни да помисля.
Помълчах секунда и казах, че вече съм размислила и искам да знам как се прекратява договор. С едномесечно предизвестие или какво.

Сепнатият млад търговец ме изгледа любезно въпреки грубото ми отношение и ми обясни, че предизвестието не било достатъчно, трябвало поне още веднъж след подаването на молба да ги "подсетя", че искам да ми се махнат от главата.
А още ли удължавате договорите на хората, които не са отказали изрично? Питам и гледам злостно.
Разбира се, мило отговаря той.
А все така ли продължавате да мамите хората като след изтичане на уговорения срок договорът вместо да се продължи като безсрочен,  му слагате срок?
Ами да, даже вече нямаме едногодишни договори, само двегодишни.
Възишам тежко и броя - имам още три месеца преди да напиша заветната молба и да се отърва от Глобул. Всички са еднакви, ама тия са прекалено нагли.

Обмислям вариант да си плащам сметката по банкво път в оставащото време. Поне ще избегна безбройните щедри "подаръци" от консултантите по офисите им.




9 comments:

Alhzar said...

Оф аман от такива 'консултанти' и аман от сметки. Лижат и мамят кой както му изнася...

Milena said...

Ужаснииии са.И понеже аз все на едно и също място плащам,случва се все една и съща да ме обслужва,постепенно съм я отучила да пита за дом.телефон,лаптоп,телефон за 8лв и т.н.Понякога се тормозя,че съм много "любезна",ама не се траят...

أمل said...

Ми не знам, аз ли съм груба, ама това с подаръците е смешно! А знаеш ли колко хорица се възват и си излизат още 1-2 новоподписани договора и лизинг :/

Dani said...

Навсякъде са едни и същи: и в България помежду си (Глобул, Мтел, Вивател..), и в Германия използват същите трикове и лъжи. Онзи ден превеждах на една съседка, която не знае немски, какъв договор е подписала с тукашните О2. Уж един месец безплатно, обаче после 2 годинки ще ди дърпат париците от сметката, ако не се усетиш да се откажеш, преди да са минали тези 30 дни или и аз не знам дори как ги смятат. Най-добре да нямаш никакво вземане-даване с агенти, затова и тук си ползвам карта за зареждане. Пък като не е най-ниската възможна цена на пазара, голяма работа - и без това е евтино само ако говориш часове, а това май не е много здравословно с тези телефони...

أمل said...

Ех, ясно е, че всички са от един дол - дренки и смяната на оператора е просто "от трън, та на глог" (аз затова ги кръстих ГлоГул :)))

Ама защо трябва да е така? Все трябва да се дзвериш в ситния шрифт и дори тогава няма гаранция, че няма да се тюхкаш. И като знам колко хора наистина се набутват и после няма измъкване...

Предплатените услуги са вариант, наистина. Макар че и там мамят. Доста хора са ми казвали как им "изчезват' парите от ваучера без да са пипали телефона. И то именно на тези същите хубостници, за които съм писала :/

Philip Danchev said...

Хехехе.... един познат така му предлагали да си избере карта, той грабнал една и си тръгнал, та продавачката го гонила по улицата :) да чукам на дърво, засега не съм имал проблеми с консултанти, явно гледам лошо и не ме закачат настоятелно :)

أمل said...

Аз сигурно им изглеждам достатъчно глупава, понеже не мисля, че гледам "хубаво" :))

DarthBlake said...

Тия са по-нагли от комарите , интересното е че наистина откажеш ли им 1 продукт и ти предлагат 35 нови ,последно като една ми предложи лаптоп за 2000 лева , който в техномаркета отсреща е 2 пъти по-евтин , я питах дали поне пържи картофи , иначе не си струва

أمل said...

определено, ако пържи картофи, ще си го взема, ама трябва да върви и с един чувал самоковски, иначе не ;))